Sprzedaż bez sprzedawania - Paweł Fortuna
Producent: Wydawnictwo Naukowe PWN
Nie dziw się, że klient reaguje jak kupiec, skoro ty
zachowujesz się jak sprzedawca.W psychologii sprzedaży roi się od
samozwańczych guru proponujących mniej lub bardziej wyrafinowane
techniki sprzedawania i wywierania wpływu na klienta. Metody te z
wiedzą naukową nie mają wiele wspólnego, a i ich skuteczność
pozostawia wiele do życzenia (kto z nas nie zbył telemarketera
dzwoniącego z ofertą bezkonkurencyjnego ubezpieczenia albo
fantastycznej oferty telewizji kablowej?).Paweł Fortuna,
doświadczony psycholog biznesu i trener, pokazuje, że skuteczna
komunikacja z klientem wcale nie musi polegać na manipulacji.
Zamiast wyświechtanych trików i sztuczek proponuje sprzedawcom grę
w „białe szachy” – sprzedaż etyczną i świadomą, wspólne z klientem
poszukiwanie najlepszych rozwiązań. Sprzedaż bez sprzedawania
oznacza realizację w przestrzeni handlu takich wartości jak
uczciwość i prawda, działanie pozbawione manipulowania i ukrytych
intencji, a także sposób na tworzenie społeczności zadowolonych
klientów. „Sprzedaż bez sprzedawania” jest książką wyjątkową pod co
najmniej czterema względami. Po pierwsze, stanowi przegląd palących
i realnych problemów, z jakimi spotykają się wszyscy
przedsiębiorcy, bez względu na rodzaj biznesu, jakim się zajmują.
Po drugie, autor nie zadowala się jedynie stworzeniem rzetelnego
opisu zagrożeń i dylematów, lecz także przedstawia własne
propozycje ich rozwiązań, z precyzyjnymi wskazówkami co i jak
należy robić. Po trzecie, jego porady są ugruntowane w solidnej
wiedzy na temat psychologicznych mechanizmów funkcjonowania
człowieka w organizacji, co chroni nas czytelników przed
merytorycznymi nadużyciami, jakie pojawiają się (zbyt) często w
poradnikach, a które wywołane są wybujałą fantazją piszących albo
wręcz brakiem wiedzy. I wreszcie po czwarte, książka jest napisana
w sposób zrozumiały (co wciąż jest wyjątkiem w polskim
piśmiennictwie naukowym), a na dodatek ze swadą i humorem. Wymienić
można chociażby iście mistrzowski styl, w jakim pokazane są
przykłady działania Systemu 1 i Systemu 2 w codzienności działań
sprzedażowych. Sądzę że prof. Kahneman mógłby śmiało posiłkować się
nimi w swoich wystąpieniach.Z recenzji prof. dr. hab. Rafała
Ohme
Sklep: ksiegibarneja.pl
Cena:
59.00
50.74
PLN
Przejdź do sklepu