Lean w biurze i usługach przewodnik po zasadach szczupłego
zarządzania w środowisku pozaprodukcyjnym - Drew Locher
Producent: MT Biznes
Jak dokonać transformacji w
biurze i usługach, tak aby organizacja stała się bardziej efektywna
i wydajna?
Autor książki
Lean w biurze i
usługach, stawiając sobie za
cel objaśnienie zastosowania metod Lean, wychodzi poza opis
podstawowych narzędzi i skupia się na szczegółowym wyjaśnieniu
kluczowych koncepcji szczupłego zarządzania w środowisku biurowym i
usługowym. Książka zaczyna się od analizy zarządzania strumieniem
wartości, a następnie przechodzi do takich zagadnień, jak: praca
standaryzowana, przepływ, zrównoważony system ssący oraz
zarządzanie wizualne.
W książce znajdziemy omówienie podstawowych
narzędzi Lean, m.in. takich jak metoda 5S czy poka-yoke – techniki
zapobiegania błędom. Autor rozkłada koncepcje Lean na części
pierwsze, opisuje je w kontekście pozaprodukcyjnym i wyjaśnia, jak
się je stosuje. Podając wiele przykładów, omawia komórki funkcyjne
większości firm usługowych oraz obszary administracyjne zakładów
produkcyjnych.
Korzystając z ponad dwudziestoletniego
doświadczenia, autor przedstawia strategie wdrożeniowe oddzielnie
dla każdej funkcji i działu w firmie. Przygląda się najczęstszym
przeszkodom, na jakie mogą się natknąć osoby wprowadzające Lean, i
podpowiada, jak sobie z nimi poradzić. Ponadto książka zawiera
zbiór formularzy, tabel, list kontrolnych, wzorów i arkuszy, które
pomogą każdemu zaczynającemu pracę z Lean.
***
W biurach i usługach, dzieje
się dziś większość światowego biznesu. Niestety, to właśnie procesy
biurowe i usługowe mają w sobie zazwyczaj najwięcej bałaganu,
pomyłek, przestojów i różnego typu marnotrawstw. O ile nauczyliśmy
się skutecznie podnosić jakość i skuteczność procesów produkcji, o
tyle w kwestii efektywnej organizacji biura i usług, wiele firm
wciąż raczkuje.
Książka, którą trzymasz w
ręce, to przewodnik zapraszający do spojrzenia na procesy usługowe
z nieco innej perspektywy. Takiej, która pozwala odkryć ukryte w
tych procesach marnotrawstwa i zamienić je na korzyści. Tym, którzy
obawiają się, że jest to trudne i skomplikowane, niech jako motto
podczas lektury posłuży pierwsze zdanie z tej książki: „W szczupłym
myśleniu, chodzi o zdrowy rozsądek ”.
KamiL Torczewski,
Prezes
Zarządu, Akademia Białego Kruka sp. z
o.o.
Drew jest jednym z niewielu praktyków, którzy
naprawdę rozumieją różnicę pomiędzy szczupłym przedsiębiorstwem a
szczupłą produkcją.
Bill
Beer, Wenger Corporation
Prosty poradnik, który pomoże
liderom w przeprowadzeniu transformacji niosącej korzyści im
samych, ich pracownikom oraz
procesom.
Glenn Marshall,
Northrop Grumman Shipbuilding
Jasne i precyzyjne metody stosowania szczupłego
myślenia w procesach wspierających i administracyjnych, które
sprawdzają się w prawie każdej
branży. ( ) Szczerze polecam tę
książkę.
Brian Maskell, BMA
Inc. ***
Drew
Locher jest obecnie dyrektorem zarządzającym
w Change Management Associates (CMA). CMA świadczy różnorodne
usługi konsultingowe, doradzając firmom w sprawach doskonalenia
oraz rozwoju organizacyjnego. Zapewnia wsparcie we wdrażaniu
systemów zarządzania jakością, aby polepszyć wyniki swoich
klientów. Locher zajmuje się
wdrażaniem innowacyjnych strategii zarządzania w wielu firmach już
od roku 1986. W latach 1986–1990 opracowywał i wdrażał programy
doskonalenia w General Electric. W roku 1990 opuścił GE, aby
założyć CMA. Jest to spółka zrzeszająca ludzi mających podobną
wizję zarządzania organizacją i jej doskonalenia. Jej członkowie
poświęcają się wdrażaniu innowacyjnych rozwiązań, aby pomóc swoim
klientom. Podejście CMA skupia się na praktycznych zastosowaniach –
„ucz się podczas działania” to slogan dobrze podsumowujący ten styl
pracy. W roku 1997 spółka CMA
we współpracy z Amerykańskim Narodowym Instytutem Standardów i
Technologii pracowała nad stworzeniem „Uniwersytetu
Lean”.
Locher jest autorem książki
The Complete Lean
Enterprise – Value Stream Ma
Sklep: ksiegibarneja.pl
Cena:
47.95
41.24
PLN
Przejdź do sklepu