Wygrać dziś, wygrać jutro. Strategia rozwoju firmy w krótkim
i długim okresie - David M. Cote
Producent: MT Biznes
Niewiele jest przekonań równie
zgubnych i równie powszechnych we współczesnym biznesie jak to, że
nie da się jednocześnie realizować celów długo- i
krótkoterminowych. Myślenie krótkoterminowe, które dominuje dziś
wśród menedżerów i dyrektorów generalnych, powoduje, że wiele
organizacji osiąga wyniki poniżej swoich możliwości lub wręcz znika
z rynku. Dave Cote dobrze zna
ten problem. W 2002 roku stanął na czele firmy Honeywell jako jej
dyrektor generalny. Organizacja, którą zastał, znajdowała się na
skraju katastrofy, ponieważ przez wiele lat dominowało w niej
myślenie krótkoterminowe. Aby odmienić losy firmy, Cote i jego
zespół wdrożyli szereg śmiałych reform i wprowadzili wiele na pozór
nieintuicyjnych praktyk. Dzięki temu udało im się połączyć dwa
pozornie sprzeczne cele, a mianowicie równocześnie dążyć do
uzyskania dobrych wyników w krótkim i w długim terminie. Efekt był
spektakularny. Pod przywództwem Cote’a wartość rynkowa Honeywell
wzrosła z 20 miliardów dolarów do 120 miliardów, dzięki czemu
akcjonariusze uzyskali zwrot na poziomie 800 procent, a firmie
udało się pobić indeks S&P 500
dwuipółkrotnie. Niniejsza
książka przedstawia dziesięć podstawowych koncepcji strategicznych
i operacyjnych, dzięki którym można uzyskiwać dobre wyniki zarówno
dziś, jak i jutro. Dowiesz się z niej m.in.:
jak rozpoznać praktyki, które
wydają się atrakcyjne w krótkim terminie, ale zaszkodzą przyszłości
firmy; w jaki sposób
określić, gdzie i jak zainwestować w rozwój, aby uzyskać największy
wzrost; jakie działania
pozwolą utrzymać dobre wyniki krótkoterminowe bez szkody dla
inwestycji w przyszłość – również w trudnych okresach, choćby w
czasie recesji bądź zmiany kierownictwa;
jak wykonanie kroku w tył i krytyczne myślenie,
a także zachęcanie wszystkich wokół do niezależności myślowej,
zwiększą zdolność twojego zespołu do sprawnego wypracowywania
wyników.
Wygrać dziś, wygrać jutro
to kompleksowe rozwiązanie odwiecznego problemu
– jak uzyskiwać dobre wyniki zarówno w krótkim, jak i w długim
okresie. ***
Historia Davida Cote’a jest
jednocześnie inspirująca i pouczająca, a lekcje zawarte w tej
książce przydać się mogą nie tylko w biznesie, ale w ogóle w każdej
dziedzinie życia, w której chce się coś zasadniczo zmienić lub
osiągnąć znaczący sukces.
Rober
Iger, wykonawczy przewodniczący rady
dyrektorów The Walt Disney Company i bestsellerowy
autor David
Cote to chodzący dowód na to, że można uzyskiwać dobre wyniki
zarówno w krótkim, jak i w długim okresie. Opowiada o tym, jak
wywiązywać się ze swoich obowiązków w taki sposób, aby wszyscy byli
zadowoleni. A wiedzieć trzeba, że on sam stanął przed zadaniem
równie trudnym jak to, z którym musiał się uporać Herakles, gdy
przyszło mu uprzątnąć stajnię
Augiasza.
Jim Cramer,
współgospodarz programu CNBC Squawk on the
Street, bestsellerowy autor
David Cote wyjaśnia, jak
poprowadzić firmę z grona Fortune 100 do sukcesu w długim okresie.
Każdy lider biznesu z każdej branży znajdzie w tej wartościowej
książce coś cennego dla
siebie.
Marc Benioff, jeden z
dyrektorów generalnych i założycieli Salesforce, autor
bestsellerów
Jako dyrektor generalna, która myśli głównie o
długim okresie, ale dba też o wyniki krótkoterminowe, musiałam
opracować sobie własny zbiór zasad. Jakże żałuję, że nie miałam
wtedy do dyspozycji książki Davida Cote’a. Życie byłoby wówczas
znacznie prostsze! Dziękuję Ci, Davidzie. Wielu liderów na pewno
będzie czerpać z tego poradnika
garściami.
Indra K. Nooki, była
dyrektor generalna PepsiCo, Inc. ***
David M.
Cote przez 16 lat zajmował stanowisko
przewodniczącego rady dyrektorów i dyrektora generalnego Honeywell.
W tym czasie wartość rynkowa firmy wzrosła z 20 miliardów dolarów
do blisko 120 miliardów dolarów, zapewniając akcjonariuszom zwroty
na poziomie 800 procent i uzyskując wynik niemal 2,5 razy lepszy
niż S&P. Obecnie David Cote zajmuje stanowisko
wykonawczego przewodniczącego rady dyrektorów Vertiv Holdings Co.,
globalnego dostawcy produktów i usług data center, a także jest
członkiem Aspen Economic Strategy Group. Poza tym zasiada w radach
dyrektorów Council on Foreign Relations oraz Conference of
Montreal.
Sklep: ksiegibarneja.pl
Cena:
57.55
49.49
PLN
Przejdź do sklepu